måndag 29 augusti 2011

Upp fräschad och klar för PLUGG!

Ny duschad och klar för både sängen och PLUGG PLUGG PLUGG  måste verkligen prioritera Moppe kursen nu på Onsdag är det körning sedan en körning till och sen slutprov asså jag dör ska läsa kapitlet om stadstrafik nu pausa 30min - 1tim och sedan läsa från första sidan i hela boken och ända ner till 3 kapitlet sen SOVA och imorgon ännu mer plugg innan jag ska ner till körskolan är jag stressad eller?
För övrigt så gick det bra i stallet  red på på banan med kandaret han kändes fin han va dok lite öm i länden så han fick gå med mitt rambo skritt täcke på sig kändes lite taskigt det va ju inte så ruggigt men han går bäst om han är varm över ryggen och rumpan, men idag kände jag hur han haltade i traven emellanåt det är säkert den där jäkla hovsprickan som håller på, aja han skötte sig fint och är hur nöjd som helst, som avslutning fick han genomgående stretching vilket är:
- Huvudet åt sodrna 2ggr på varje sida.
- Huvudet ner mellan frambena 2ggr.
- Sträcke hals och nacke uppåt och framåt.
- Sträcka hals och nacke neråt och framåt.
- Varje framben sträckes framåt i 90graders vinkel, ja han är så vig nu.
- Varje framben bakåt.
- Varje framben i kors framför det andra.
 - Varje bakben sträcktes framåt och bakåt.
- Vänstra bakbenet i kors framför det andra, det högra accepterade han inte jag skulle hålla på och dra i det.
- Stretcha ryggen.

Haha ja så såg vår stretching ut ska börja göra så efter varje ridpass :) (Gammal bild)


1 kommentar:

  1. Åh, vilket bra "stretchningsschema"!
    Får jag sno det till min blogg? Länkar givetvis till dig isf!

    SvaraRadera